FK~

Moje odkazy

Ostatní odkazy

Close Windows
Nenajdete mě na Facebooku ani Twitteru
Rozpad EU
Jsem členem FSF
There Is No Cloud …just other people's computers.

Komplexita softwaru: Řešení a prevence

vydáno: 18. 5. 2020 02:30, aktualizováno: 17. 6. 2020 15:16

Třetím dílem dnes zakončíme sérii věnovanou komplexitě softwaru (co to je, jak vzniká). Podíváme se na možná řešení tohoto problému a zejména na prevenci, protože úspěšný boj s komplexitou zpravidla začíná už v době návrhu.

Komplexita softwaru: Jak vzniká?

vydáno: 8. 3. 2020 23:34, aktualizováno: 15. 6. 2020 15:58

Dnes se podíváme na příčiny vzniku komplexity, a navážeme tak na předchozí díl této série.

Komplexita softwaru: Co to je a proč představuje problém?

vydáno: 29. 2. 2020 23:45, aktualizováno: 18. 7. 2020 17:40

Když dělník kope příkop nebo zedník staví zeď, má se za to, že každý metr představuje část hotové práce a budoucí užitek. Jistě, občas se stane, že se příkop nebo zeď udělají někde jinde, než měly být, nicméně to není moc časté a tyto chyby se obvykle rychle odhalí. Ale když programátor píše (či jinak vnáší) kód zapojený do výsledného produktu, nemůžeme říci, že bychom se s každým dalším řádkem kódu blížili cíli. Spojitost mezi množstvím kódu a budoucí užitečností je velice nejistá. Ba naopak – množství zdrojového kódu je třeba vnímat spíše jako negativní hodnotu a budoucí náklad, než jako hotový díl práce (pozitivní hodnota). Pokrok můžeme měřit množstvím implementovaných požadavků, ale určitě ne množstvím kódu.

Java 8: Stream API

vydáno: 17. 1. 2015 23:23, aktualizováno: 9. 3. 2015 00:11

Dnes si na praktických příkladech ukážeme další novinky v Javě 8. Lambda výrazy, kterými jsme se zabývali minule, tu nejsou jenom pro okrasu – používají se ve standardní knihovně a umožňují elegantní práci s proudy objektů skrze nové Stream API.